ولادت امام حسين (ع)،روز پاسدار 03 شعبان
سالروز تولد امام حسين (ع) پاسدار حرمت و انسانيت و روز پاسدار گرامى باد
 


امام حسين(ع) سر سلسله شيدائيان عشق است و شيدائى را به هر کسى نمى بخشند، شيدائى حق پاداش از خود گذشتگى است...
شهدا کليدداران کعبه شيدائى هستند و کعبه شيدائى کربلاست...
ما سرگردان هاى مدار نفس را چه مى رسد که از ستارگان کهکشان حسين بن على(ع) سخن بگوييم؟ ما را چه رسد که از ساکنان حريم قدس و شاهدان محفل انس سخن بگوييم.

پاسدار در لغت بمعنى نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران، آن کسانى هستند که در حساسترين لحظات تاريخ از ميان خلق برمى خيزند و همچون دژى مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسيدن به حق و حقيقت و حفظ آن گام برمى دارند. در تاريخ تمدن بشرى کم بوده اند آدميانى که براى بر افراشته داشتن چراغ حق و ترويج اخلاق کريمه، تمامى هستى و آمال خود را بر سر هدف خويش بگذارند. کمربستن براى احياى حقيقت خواهى، همتى جانانه مى طلبد که تنها از مردانى چون حسين(ع) برمى آيد که آزادگى و شور حقيقت جوئى اش چنان حماسه اى آفريد که تا زمان، زمان است نامش جاودان و موجب احترام انسانهاى حق طلب است و خواهد بود.
امام حسين(ع) هنگامى که تحريف گران حقيقت و تقديس کنندگان خشونت، از سنت وسيره پيامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شريعت اسلامى و از زبان قرآن بنا نهاده بود تصويرى مغاير با واقعيت ارائه کردند، برخود تکليف ديد تا براى احياى آن سنت از کف رفته و نهادينه کردنش در ميان امت اسلام، قيام تاريخى و حماسى اش را آغاز کند و بدين ترتيب از دين پيامبر خود پاسدارى نمايد. که اين در حقيقت تجلى شجاعت پدرش، على(ع) بود در پاسدارى ازرسول خدا در کنار ستون حرس که بدين زيبايى دراعتلاى پرچم دين خدا پديدار گشت. بى شک حسين (ع) تبديل به الگوى کامل و جاودانه پاسدارى از ارزش ها براى رادمردان تاريخ گشت.
مى توان نمونه هايى از رادمردى پاسداران را در تاريخ انقلاب اسلامى ايران يافت. پاسدارانى که در دفاع از کيان و کشور خود به فداکارى پرداختند. افرادى که با روحيه شهادت طلبى، انسجام درونى و خلاقيت نظامى در صحنه هاى مختلف به نبرد پرداختند.

در طول هشت سال دفاع مقدس و فراز و نشيب هاى پس از انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از جمله نهاد هايى بود که در کنار ديگر اقشار نظامى و پاسداران گمنام ايران اسلامى با اقتدا به مولاى خود سيد مظلومان عليه الصلوة و السلام، نجاتبخش ملت ايران و اسلام عزيز بوده و در پاسدارى از انقلاب و هدفهاى آن عاملى مؤثر و رکنى رکين بوده و هست.
و اکنون شما اى پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامى ! به حسين بن على (ع) که به راستى پاسدار حرمت و انسانيت و احترام به حقوق آدميان بود به پاسداران قرآن کريم و امام امت اقتدا نموده، حق پاسدارى ازاسلام و انقلاب اسلامى را به خوبى ادا کنيد و از اين منصب بزرگ که منصب انبياى عظام و اولياى خداوند تعالى است به خوبى حفاظت کنيد.

اولين پيام حضرت امام خمينى( ره ) به مناسبت روز پاسدار
حضرت امام خمينى ره در سوم شعبان سال 1399 برابر با هفتم تير ماه 1358 پيامى به مناسبت ولادت امام حسين (ع ) فرستادند و در اين پيام سوم شعبان را روز پاسدار ناميدند.


بسم الله الرحمن الرحيم

روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طليعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است به عموم هم ميهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبريک عرض و بحق بايد اين روز معظم را روز پاسدار بناميم روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کريم و اسلام عزيز است، پاسدارى که هرچه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزيز را از پرتگاه انحراف رژيم طاغوت بنى اميه نجات داد... اگر فداکارى پاسداران عظيم الشان اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژيم بنى اميه و رژيم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت...همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشيد. در اينجا پاسدارى اين است که اين حکومت، حکومت عدل باشد و پاسدارى از عدالت باشد.پاسدارى از عدالت اين است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسدارى از عدالت کند...



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->

تاريخ : چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب: ولادت امام حسين (ع),روز پاسدار , | 21:50 | نویسنده : هادی موذنی |